Trening

Bedre rustet til Hove Tri

Jeg må fortelle litt om min treningsreise i 2023.

I januar 2023 – helt nøyaktig 18.jan begynte jeg med styrketrening en gang i uka med PT.


Da kunne jeg ikke ta EN push ups på strake ben. En! Jeg var så svak i alle muskler i hele kroppen. Jeg var helt pudding etter minst 2 år med inaktivitet. Noe skyltes jo selvsagt graviditeten med lillemor, men også før det med corona og lite fysisk trening medvirket. Håndleddet mitt var svakt – det sa «knakk» da jeg skulle krabbe på gulvet som lek – og det var vondt og ømt. Jeg fikk tilpassede øvelser av PT’en slik at jeg kunne trene push-ups likevel. Jeg hadde også delte magemuskler og vond rygg, noe jeg sliter med tidvis enda.

10 x 3 strake push ups

MEN: Nå kan jeg ta 3×10 strake armhevinger!
Nå øver jeg på å ikke overbelaste skulder mens jeg gjør de, derfor tok jeg i dag på trening bare 3×5 strake med hendene tett intill kroppen.

Jeg har byttet PT underveis, på slutten hadde jeg en som heter Carl – og han var veldig flink til å hjelpe meg å trene skadeforebyggende 👍

Slik la jeg det opp:

  • 15 timer våren 2023
  • 10 timer sommeren 2023
  • 10 timer høsten 2023

Klar for Hove Tri 2024

I juni er det Hove Tri 2024. I fjor var jeg også med, men da var utgangspunktet mye dårligere da jeg begynte å trene!

Jeg er ikke helt der jeg skal være kondisjonsmessig, men hvis jeg klarer å holde oppe denne treningsplanen – så ser det ikke så verst ut.

You Might Also Like...

Ingen kommentarer

    Leave a Reply