Blogg Inbound marketing Online kurs

Verdien av innhold

I denne leksjonen snakker jeg om innholdsproduksjon og digital historiefortelling. Og ikke minst: verdien av godt innhold.

Dette er en del av min blogg-serie der jeg omtaler online kurset mitt om inbound marketing.

Som en inbound-marketing ekspert har jeg sett hva godt innhold kan gjøre for bedriften din. Det kan åpne dører. Representanter fra bedriften din kan bli foredragsholdere på bransje-eventer, og du kan få et godt renomme i bransjen du opererer i.

Jeg ble ekspert!

Faktisk, så har jeg blitt ekspert hos Videocation.no – og fått laget dette online kurset som jeg linker til over – som et direkte resultat av innholdet bedriften min Text Me produserte i egne digitale mediekanaler.

Forståelsen av verdien av godt innhold – og her vil jeg legge til: over tid, det er altså utrolig viktig hvis du ønsker å komme i gang med en inbound marketing-strategi for bedriften din.

Er du bedriftskunde? Som bedriftskunde får du i januar 1 måned gratis tilgang på mitt kurs (og hele katalogen) på Videocation.no. Da får dere mulighet til å repetere leksjoner og ta digitalt kursbevis.
Er du en bedrift og interessert i å få gratis tilgang til kurset mitt og mange andre på Videocation.no? Ta kontakt med meg for mer info (må legges inn manuelt)

 

God historiefortelling er evigvarende

Nå lever vi i en tidsepoke der svingninger i mediebransjen skjer veldig raskt. God historiefortelling derimot, er egentlig et fenomen som aldri har endret seg.

Vi har tilpasset plattformene våre, slik at vi ikke lenger sitter rundt leirbålet. Men det handler fremdeles om å dele gode historier.

…over tid!

Og enda viktigere: Det handler om å fortelle gode historier over tid

Jeg kan garantere deg at 2 stk blogginnlegg ikke kommer til å gjøre en eneste forskjell for din bedrift. Derimot gjør 2 år med ukentlige blogginnlegg et hav av forskjell. Det vil føre deg øverst i Google-søk på de områdene som er viktige for din bedrift.

Det er det inbound marketing handler om.

Om å ikke gi seg, men å fortsette å skrive blogginnlegg mye lenger enn konkurrentene dine.

Her er jeg helt nødt til å vise til mitt favoritt-sitat:

Success doesn’t come from what you do occasionally, it comes from what you do consistently.

Dette sitatet har jeg hengende på veggen ved skrivepulten min. Det var mitt store forbilde og idol, Marie Forleo som jeg først hørte si dette. Hva har du hengende hos deg?

Inbound for YouTube, Instagram og LinkedIn

Det finnes også egne inbound-metoder for YouTube-kanaler, for Instagram og for LinkedIn.

Men jeg har valgt å gjøre det enkelt for deg.

Ved å hjelpe deg å blogge. Å lage en strategi for bloggen din hjelper mye. Både i form av å lage navn, men også i form av å lage persona og overordnet målsetting for bloggen. Da får du faktisk også en rød tråd som du kan bruke i alle de andre sosiale mediekanalene dine.

Det er utfordrende å klare å holde en rød tråd i alt mylderet av sosiale plattformer på nettet i dag.

Det er fort gjort at det kommer et blogginnlegg her, en video der og en Facebook-post her. Hvis du klarer å gjøre dette til din fordel, så kan du gjøre det mye bedre enn dine konkurrenter. Og dermed vinne slaget om de viktigste Google-søkene.

Ha en rød tråd ved å blogge

Ved å blogge etter en plan, og på den måten hele tiden vite hvem du snakker til – og hva slags verdi du ønsker å fronte med bloggen din – så vil du også automatisk fronte et helhetsbilde i alle mediekanalene dine. På den måten bygger du en tydelig merkevare.

Blogg som verktøy 

Du skal vite at blogg som verktøy er veldig tilpasningsdyktig. Her er det uendelige muligheter. Du kan bruke både video og lenke til lydopptak fra YouTube eller din Podcast. Disse blir da interaktivie tilleggselementer i bloggposten.

Har du et godt bilde i bloggen? Da passer det perfekt for bildedelingstjenesten Instagram. Hvis det er du som leder som har skrevet innlegget, da passer det å dele det på Linkedin fra din personlige konto der.

Å ha blogg som metode i bunn for din satsning blir altså en mer helhetlig strategi – og bidrar til mindre ad hoch jobbing og mindre løse tråder.

Les også: Dette kjennetegner en god bedriftsblogg

Oppsummert

La meg raskt oppsummere:

Det er godt innhold over tid som gjør at du ranker bra i Google på utvalgte søkeord, og dermed slår andre konkurrenter. Så da håper jeg du er klar for å brette opp ermene og sette i gang og produsere godt innhold over tid.

I neste leksjon skal jeg forklare deg hva som kjennetegner en god bedriftsblogg – altså “do’s” and “don’ts” innenfor bedriftsblogg-verden. Følg med i neste innlegg som slippes 13. januar – da får du også en video “på kjøpet”.

Før det hører jeg gjerne fra deg! Kjenner du til et eksempel på innhold over tid som har ført til suksess? Skriv og del det i kommentarfeltet.


You Might Also Like...

Ingen kommentarer

    Leave a Reply

    Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.